Parkour/Freerunning steg 1

Välkommen till utbildningen Parkour/freerunning steg 1!

Under utbildningen får du grundläggande teknik, metodik, säkerhet och passningsteknik för parkour/freerunning. DU får också tips på träningsupplägg för en termin. Utbildningen ger möjlighet till användning av trampolin, trampett, räck, sviktgolv till och med grenspecifika enkelvolter med helskruv.

Kurslängd: 1 dag
Åldersgräns: Från det år du fyller 15
Förkunskapskapskrav: Baskurs Barn och Ungdom.
För att bli antagen till kursen ska deltagaren ha genomfört och registrerat sig på kursen Intro Svensk Gymnastik. Det är en digital distanskurs som tar omkring två timmar att genomföra. Kursen innehåller information som alla ledare inom Svensk Gymnastik ska känna till, bland annat om Gymnastikförbundets utvecklingsmodell, ledarskap och uppförandekod. Genom att genomföra Intro Svensk Gymnastik säkerställer du att du har rätt kunskaper för att delta på Parkour/Freerunning steg 1Här hittar du Intro Svensk Gymnastik samt länk till registreringssidan.

OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre.

Läs mer på: www.gymnastik.se/utbildning/parkourtricking

• 2019-09-26
      • 2019-10-20 09:00 - 17:00
    • Östersund Arena
    • Kevin Lind
    • Ev. boende bokas och bekostas av deltagarna själva
    • Lunch och fika ingår. Vänligen meddela ev. specialkost snarast
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te.
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och läkarintyg krävs vid för sen avanmälan.
    • Från året du fyller 15 år + Baskurs Barn och Ungdom

• 2019-09-26
      • 2019-10-20 09:00 - 17:00
    • Östersund Arena
    • Kevin Lind
    • Ev. boende bokas och bekostas av deltagarna själva
    • Lunch och fika ingår. Vänligen meddela ev. specialkost snarast
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te.
    • Från året du fyller 15 år + Baskurs Barn och Ungdom