Bra-mat-säkra - glada barn som orkar mer

SISU Idrottsutbildarna informerar om det nya konceptet ”Bra-mat-säkra” och hur föreningen på ett enkelt sätt kan jobba för att få en hälsosammare matkultur, genom att se över kostval vid träning, resor och matcher.

Det du äter har stor betydelse för hur du mår och vad du orkar. Se över utbudet i föreningens kiosk, ta fram exempel på hur en bra matsäck kan se ut och utbilda aktiva, ledare och föräldrar. Det ska vara lätt för barn och unga att göra val som är bra för både ork och hälsa. Du kan ”bra-mat-säkra” hela eller delar av föreningens verksamhet.

Träffen innehåller konkreta tips på hur föreningen kan "bra-mat-säkra" sig och sina arrangemang.

Läs mer på vår hemsida om konceptet "bra-mat-säkra"

Webbdeltagande?
Vill du delta och inte kan vara på plats - mejla till norrbotten@sisuidrottsutbildarna.se senast 14 mars.
Kom ihåg att uppge i mejlet att det är arrangemanget "Bra-mat-säkra" det gäller.

• 2019-03-17
      • 2019-03-21 17:15 - 18:00
    • Idrottens hus, Luleå (lokal Bollen/Pucken)
    • Sara Lindfors

• 2019-03-17
      • 2019-03-21 17:15 - 18:00
    • Idrottens hus, Luleå (lokal Bollen/Pucken)
    • Sara Lindfors
    • Gratis, men anmälan är bindande. Vid sjukdom - meddela kursservice.