Strategisk Styrelseutbildning - Fördjupning Styrelseansvar

Välkommen till en av fördjupningskvällarna i satsningen på ”Strategiskt styrelsearbete”

Kvällens ämne: ”Styrelseansvar”

Den här fördjupningen vänder sig till Dig som är förtroendevald och vill veta mer om styrelsens ansvar utifrån lagar och stadgar. Det finns tre tillfällen för dig att välja mellan.

Innehåll:

• Har vi någon ansvars- och arbetsfördelning?
  • Hur jobbar vi med styrning av verksamheten?
  • Hur jobbar vi med styrning av ekonomin?
  • Vad innebär arbetsgivaransvar och vilka regler gäller för arvodering av ledare?

Detta är några av de frågor vi kommer att diskutera kring under kvällen.

Anmäl dig till fördjupningskvällen och få en bild över styrelsens ansvar och hur ni kan arbeta vidare med dessa frågor i er förening.

VÄLKOMNA

Stockholmsidrotten

Styrelseansvar

Innehåll:

• Har vi någon ansvars- och arbetsfördelning?
  • Hur jobbar vi med styrning av verksamheten?
  • Hur jobbar vi med styrning av ekonomin?

Detta är några av de frågor vi kommer att diskutera kring under kvällen.

Primär Målgrupp: Förtroendevald i styrelse eller kommitté/råd/arbetsgrupp

VÄLKOMNA