Utbildning värdegrundscoach

Denna utbildning riktar sig till dig som vill leda och koordinera ett värdegrundsarbete i din förening med fokus på normer, barnens bästa på träning och tävling samt att motverka mobbning och trakasserier.

Tillsammans går vi igenom ett utbildningsmaterial som utgår från Barnens spelregler och innehåller trygg idrott, normer, språkbruk, motivation, trakasserier och barnrättsfrågor.  Tanken är att du med hjälp av utbildningen ska kunna hålla i samtal bland barn via ett framtaget metodmaterial med tillhörande diskussionsfrågor. Till stöd i detta innehåller kvällen tips på hur du kan leda lärande samtal.

Efter genomförd utbildning
Du vägleds av Stockholmsidrotten i ditt arbete i föreningen.
Föreningen har möjlighet till ett ekonomiskt stöd för värdegrundscoacharbetet.
Stockholmsidrotten bjuder in dig till riktade kompetensutvecklingsinsatser för att stötta dig i rollen som värdegrundscoach.

• 2019-04-02
      • 2019-04-04 18:00 - 20:15