Att bygga samarbeten mellan föreningar och företag

OBS! Utbildning är full. Ni sätts upp på en reservlista när ni anmäler er.

Hur kan er förening utveckla samarbeten med företag?
Vad värderas högt respektive lågt?

I samverkan med BLT och Vi står bakom hälsar vi välkomna till en inspirationskväll och workshop med fokus på sponsring,
samarbeten och kommunikation.

Föreläsning: Renée Skogersson - kommunikationschef på Länsförsäkringar Blekinge
Vad är modern sponsring och hur jobbar företag med det?
Sponsring och samarbeten med idrottsföreningar är en viktig del i arbetet med att utveckla Blekinge som län. Affärsnytta och samhällsengagemang är viktiga parametrar och samarbeten byggs utifrån två nivåer; den breda massan med mindre summor till många samt till ett fåtal utvalda projekt utifrån exponering, målgrupp och varumärken.

Workshop: Sandro Miletti - programansvarig på Hyper Island
Hur kan en medveten och inkluderande kommunikation bidra till moderna föreningar som attraherar moderna företag?
Sandro har en gedigen bakgrund inom idrotten, bland annat genom att ha varit ordförande i KRIF och styrelsemedlem i SISU Idrottsutbildarna Blekinge. Sandro håller en praktisk workshop där ni som förening får möjlighet att utveckla ert sponsringsarbete.

Kostnad: 100 kr. Vid 3 eller fler från samma idrottsförening är kvällen kostnadsfri. Kvällsfika ingår.

• 2019-05-28 18:00 - 21:00
    • Scandic Karlskrona
    • Renée Skogersson & Sandro Miletti
    • Vid 3 eller fler från samma idrottsförening är kvällen kostnadsfri. Kvällsfika ingår.
    • Vid återbud efter den 24/5 så debiteras 100kr/person

• 2019-05-28 18:00 - 21:00