Trygg idrott - Checklista och handlingsplan Skapa trygga idrottsmiljöer

Höstens utbildningstema är Trygg idrott - Checklista och handlingsplan Skapa trygga idrottsmiljöer

Denna kväll kommer vi gå igenom Checklistan och handlingsplan för att skapa en trygg idrott.
Röda Korsets – Är du medspelare ger oss ett exempel på förebyggande arbete.

Material vi kommer att utgå ifrån är:

Trygga idrottsmiljöer - ett material för att definiera begrepp, förebyggande arbete och handlingsplan när det oönskade skett. (RF)

Barnensspelregler - för en tryggare barn- och ungdomsidrott (RF+BRIS)

Handbok för idrottsledare - Barnkonventionen och föreningsidrotten (UNICEF)

Maila gärna in dina frågor och funderingar innan till helen.alpstig@stockholmsidrotten.se

Denna kväll är den sista av 4 tillfällen att fördjupa oss i Barnensspelregler med föreläsare i med kunskap i varje regel.

Workshop/föreläsning
Röda Korsets Ungdomsförbund satsar på att utbilda aktiva inom idrott i hur de kan förverkliga Barnkonventionen genom sitt projekt – Är du medspelare.

Helen Alpstig, sakkunnig Barn- och ungdomsidrott Stockholmsidrotten.
Matilda Hardmeier, Röda korsets ungdomsförbund.

• 2019-11-20 18:00 - 20:00
    • Stockholmsidrottens kansli, Vretenvägen 4. se bifogad beskrivning
    • Helen Alpstig, Matilda Hardmeier
    • Fika