MV1 - Upplands Väsby

Stockholms Ishockeyförbund bjuder in till Målvaktstränarkurs 1!

Kursen vänder sig till alla tränare i föreningen. Kursen är på två dagar och varvar teori och ispraktik.

Syfte
Att ge deltagarna grundläggande kunskaper i målvaktsspelet och träningsmetodiken: Täcka, Förflytta, Reagera - Agera

Deltagare ska ha genomgått Grundkurs

Kursinnehåll:
Teknik & säkerhet, utrustningstips, målvaktens spel & träning, ledarskap m.m.

Bokning och avbokningsregler, vänligen läs igenom noga
Observera att ange fakturaadress vid anmälan.
Avbokning är möjlig utan kostnad fram till en månad före kursdatum. För erhållande av kursintyg krävs 100% närvaro.

• 2019-09-28 08:00 - 18:00
      • 2019-09-29 08:00 - 17:00
    • Scandic Upplands Väsby - Vilundahallen
    • Anmälan är bindande och kursavgiften kommer att faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir. Observera att ange fakturaadress vid anmälan. Avbokning är möjlig utan kostnad fram till en månad före kursdatum.
    • Grundkurs

• 2019-09-28 08:00 - 18:00
      • 2019-09-29 08:00 - 17:00
    • Scandic Upplands Väsby - Vilundahallen
    • Grundkurs
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.