Kassör Grundutbildning - Idrottens föreningslära

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt.

Utbildningen är nu fullbokad och anmälan stängd.

Utbildningen riktar sig till dig som kassör i förening. Kraven på föreningens redovisning och förvaltning har förändrats mycket de senaste åren. Vi går igenom rättsläget vad det gäller idrottens skattefrågor.

Mål med utbildningen
Utbildningen ger kunskaper i vad det innebär att vara kassör och sker inom ramen för Idrottens Föreningslära, fördjupning del 1.

-Aktuellt rättsläge
-Kassörens Roll
-Bokföringens organisation
-Ansvar i styrelsen
-Lite tips och råd i arbetet

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt!

Kostnad
Kursen är kostnadsfri. Vid utebliven avanmälan senast 1 vecka före kursstart debiteras 250 sek. Avanmälan sker till carina.sjolander@stockholmsidrotten.se

Kost
Vi bjuder på frukt och kaffe.

För frågor om denna utbildning, kontakta utbildning@stockholmsidrotten.se.
Vid akuta frågor samma dag som utbildningen genomförs, 070-555 99 99 (Gunilla Lindström).

Välkommen med din anmälan!

• 2019-10-02 18:00 - 21:00
    • Stockholmsidrottens Kansli, Vretenvägen 4, Solna
    • Sven Knutson
    • Vid utebliven avanmälan senast 1 vecka före kursstart debiteras 250 sek. Avanmälan sker till carina.sjolander@stockholmsidrotten.se