Domarutbildning: Truppgymnastik steg 2 - Regionsdomare

Välkommen till domarutbildning truppgymnastik steg 2 - regionsdomare!

Utbildningen fokuserar på att utbilda domare som ska bedöma regiontävlingar. Deltagarna får fördjupad kunskap/förståelse kring bedömningsreglementet och dess övriga delar. Förkunskapskrav är att deltagaren gått Förb. domarutbildning Truppgymnastik steg 1. Nivån på kursen förutsätter att deltagaren har förkunskap om truppgymnastik på en nivå motsvarande nivåtävlingarna tre-åtta samt är mycket väl inlästa på tävlingspärmen.

Kurslängd: 2 ½ dagar

Förkunskapskrav: Förb. domarutbildning Truppgymnastik steg 1 - Introduktion Nat. BR. Förberedande domarutbildning: Truppgymnastik steg 1 - intro till nationellt bedömningsreglemte. För att bli antagen till kursen ska deltagaren ha genomfört och registrerat sig på kursen Intro Svensk Gymnastik. Det är en digital distanskurs som tar omkring två timmar att genomföra. Kursen innehåller information som alla ledare inom Svensk Gymnastik ska känna till, bland annat om Gymnastikförbundets utvecklingsmodell, ledarskap och uppförandekod. Genom att genomföra Intro Svensk Gymnastik säkerställer du att du har rätt kunskaper för att delta på domarutbildning truppgymnastik steg 2 - regionsdomareHär hittar du Intro Svensk Gymnastik samt länk till registreringssidan.

Åldersgräns: Från det år du fyller 18.

Förberedelser: Svara på samt skicka in instuderingsfrågor, ha tillgång till/skriv ut till den senaste versionen av Nat. BR+bilagor (länk) + tävlingsbestämmelserna (länk)

OBS!!
Om du tidigare gått ”Domarkurs för förening” eller "Regionsdomarutb." på BR 2014 kan du gå direkt in på steg 2-utbildningen MEN måste inför kurstillfället noggrant läsa in sig på senaste Nat. BR (Länk). Du förväntas ha samma kunskap om senaste Nat.BR som de som gått "Förb. domarutbildning Steg 1” där man går igenom nat. BR grundligt under en heldag.

Läs mer här.

• 2019-11-14
      • 2019-12-06 17:00 - 21:00
      • 2019-12-07 08:00 - 19:00
      • 2019-12-08 09:00 - 17:00
    • Sundsvall
    • Emil Deckner
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som inte tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30% högre.
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Intro Svensk Gymnastik + Förberedande Domarutbildning Truppgymnastik steg 1 - Introduktion Nat. BR. samt från det år du fyller 18.

• 2019-11-14
      • 2019-12-06 17:00 - 21:00