IdrottOnline Klubb - Hemsida forts, Ludvika

IdrottOnline - idrottens verktyg för kommunikation och administration.

Deltagarna får en fördjupad kunskap i hur man hanterar en hemsida i IdrottOnline Klubb.

Vi går igenom fler alternativ inom de olika sidtyperna som IdrottOnline erbjuder och dessutom fördjupar vi oss i mediehantering, html-läget samt arbetsrumfunktionen.

Målgrupp
Personer som har ett lite större ansvar för föreningens IdrottOnline-sida vad gäller administration, struktur och utseende.

Kursinnehåll
- Kort repetition Episerver grund
- Arbetsrum, behörigheter
- Nyhetskonfigurering, prenumeration
- Kalenderprenumeration
- Html-läget

OBS - Till denna utbildning behöver du ta med egen dator, trådlöst nätverk finns i lokalen.

Mer information och manualer finns under www.idrottonline.se

Om du vid anmälan inte får någon bekräftelse, vänligen meddela kerstin.fryksen@dalaidrotten.se

• 2019-11-07
      • 2019-11-11 18:00 - 21:00
    • Ludvika
    • Magnus Bobäck
    • Vi subventionerar kursavgiften med 100% via Idrottslyftet. Föreningen ansöker om ersättning via sin IdrottOnlinesida under fliken Idrottsmedel. Observera att föreningen faktureras kursavgiften. Kontakta ansvarig idrottskonsulent om du har frågor.
    • Anmälan är bindande. Vid återbud efter sista anmälningsdag faktureras hela kursavgiften.

• 2019-11-07
      • 2019-11-11 18:00 - 21:00