Idrottslyftet – Utbildning i Idrottsmedelapplikationen för SF och DF

En träff där RF går igenom hur Idrottsmedelapplikationen fungerar med fokus på ärendehantering. Efter en generell genomgång byggs träffen upp utifrån de frågor ni som deltagare har.

Syfte och målgrupp
Träffens syfte är att ge deltagarna ökad kunskap om hur Idrottsmedelapplikationen fungerar, för att förenkla/effektivisera arbetet och säkerställa att ärenden hanteras korrekt från ”start till mål”. Träffen vänder sig till de personer i SF och DF som hanterar ärenden i Idrottslyftsmedelapplikationen och som upplever att de behöver lära sig systemets grundläggande funktioner.

Datum och tider
Onsdag 11 september kl. 09.30 – 11.00

Plats
Träffen genomförs på Idrottens Hus (lokal Hangaren) eller via videolänk (https://my.meetu.se/meet/61280795/

Kursledare
Simon Fungdal

Anmälan
Sista dag för anmälan är 4 september. Ange i anmälan om du vill delta på plats eller via länk.

Kontaktperson
Lena Björk, koordinator för Idrottslyftet, lena.bjork@rfsisu.se eller på 08-699 61 49

Arrangör
Riksidrottsförbundet

• 2019-09-11 09:30 - 11:00
    • Via videolänk eller i Hangaren, Idrottens Hus
    • Linda Söderqvist

• 2019-09-11 09:30 - 11:00
    • Via videolänk eller i Hangaren, Idrottens Hus
    • Linda Söderqvist
    • Träffen är kostnadsfri, respektive förbund står för eventuella resor.

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.