Clinics Stockholmsmodellen - Nord - Arrangör Göta/Traneberg

Stockholmsmodellen – ledare och spelarutbildning i form av clinics

OBS! Utbildningen är inställd. Intresserade anmäler sig till tillfället den 7/12 i Tumba. Inbjudan med anmälningslänk är skickad till föreningarna och finns även på Stockholms Ishockeyförbunds hemsida

Härmed inbjuds ledare för spelar i U11-U16 samt spelare i åldersgruppen U14-U13 (födda 2006-2007) till en heldag med Stockholmsmodellen i focus.

Vi fortsätter med implementeringen av Stockholmsmodellen. Vi genom ledarutbildning med både teori och praktik. Spelarna som är med får agera övningsgrupp.
Stockholmsmodellen har arbetats fram (säsongen 2016-17) i samarbete med Svenska ishockeyförbundet och ett antal utvalda ishockeyledare från Stockholmsföreningar. Under detta utbildningstillfälle leds ispassen och ledarna av Svenska ishockeyförbundets Hockeykonsulenter Ulf Hall och Marcus Korpinen. Ledarna kommer att få uppgifter och vara mycket aktiva under ispassen.
Under dagen får varje spelare fys, 3 ispass, teori, lunch och återhämtningsmål
Ledare får teori, 3 ispass, lunch och återhämtningsmål

Axplock ur Innehållet:
- Metodik – hur utvecklar vi befintliga övningar
- Feedback – hur återkopplar vi på bra och effektiva sätt
- Spelförståelse – hur tränar vi det

Vad är Stockholmsmodellen?
Läs mer här: http://www.stockholmhockey.se/Tavling/Stockholmsmodellen/

Nordföreningar

Målgrupper: Ledare i U11-U16 samt spelare i U14 och U13 (födda 2006-2007)
Plats:         Stora mossen (Göta/Traneberg)
Datum:         lördag 191130
Tid:            08.00-16.00 (Obs! kan komma att justeras)
Kostnad:         Ledare kostnadsfritt
                        Spelare 300: -
Kallelse:         Med mer information skickas ut samma vecka som aktiviteten äger rum.
Övrigt:         Bra att veta är att seriematcher i Stockholm Hockey Cup som ev. kolliderar med aktiviteten flyttas utan kostnad. Matchflytten sker enligt vanlig rutin mellan föreningarna.

Anmälan:          Sista anmälningsdag 18/11-19

Frågor och info: Ulf Rustas Sport och föreningsutvecklare Stockholms ishockeyförbund ulf.rustas@stockholmhockey.se

Välkommen!

• 2019-12-01 08:00 - 16:00
    • Stora Mossen (Göta /Traneberg)
    • Ulf Hall, Markus Korpinen
    • Om spelare avanmäls innan aktivitet återfås hela avgiften mot uppvisande av läkarintyg. Adm. avg. 200:- behålls alltid.
    • 4 av 34

• 2019-12-01 08:00 - 16:00
    • Stora Mossen (Göta /Traneberg)
    • Ulf Hall, Markus Korpinen
  • 4 av 34
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.