Coach Clinc

Thomas Larsson bjuder in till en gigantisk coach clinic som går av stapeln den 23 November, Clinicen lämpar sig för nya som gamla coacher och kan bli den största clinic vi haft i Sverige!

Ledare runt om i Sverige, Nu när säsongerna börjar närma sig sitt slut och vi rör oss in i offseason träningar så är det dags för oss coacher att träffas för att diskutera fotboll. Ingen vet allt i vår fantastiska sport, vi kan alla lära oss av varandra oavsett om du coachat 2 eller 40 år. Detta är något som är en självklarhet i USA men inte lika självklart i Sverige. Fotbollen är ständigt under förändring och det som var självklart för 5 år sedan kanske inte är det längre. Clinicen har växt sedan mitt första inlägg om detta för ett par veckor sedan och ser ut att bli den största coach clinic vi haft i Sverige, vilket är otroligt roligt, jag hoppas alla tar chansen och avsätter tid för denna clinic även om ni kanske bor en bit bort.

Lördagen den 23:de november håller vi den första av vad som kommer bli en årlig coach clinic. Clincen vänder sig till dig som är ledare inom amerikanskfotboll. Clinicen lämpar sig till alla oavsett om du precis börjat som ledare eller varit aktiv som ledare i flera år. så kommer du hitta saker som du kan ta med dig. Samling 09:00 i entren till Epicenter som ligger i centrala  Stockholm.  Vi beräknas hålla på fram till 18:00 och därefter kan dom som fortfarande vill prata mer fotboll följa med oss ut och äta på en närliggande restaurang. Clinicen är kostnadsfri, detta då vår sport är ideell och för att så många som möjligt ska ha möjlighet att närvara. Dagen består av 21 olika föreläsningar och är uppdelad i två spår, detta så man alltid kan välja det som man finner intressant. Det betyder att det alltid är två och ibland även tre föreläsningar igång samtidigt. För er som varit på AFCA i USA så kommer formatet vara bekant.

Clinic föreläsningarna är

• Varför Coachar jag
  • Workshop Damfotboll
  • Min tid hos Eastern Michigan Football

Våra olika föreläsningar kommer också delas in baserat på nivå, dvs har du precis börjat som ledare kanske det kan vara svårt att få ut maximalt av vissa föreläsningar. Medan om du hållit på länge så kanske du vill närvara på en lite mer avancerad föreläsning för att ta ditt coachade till nästa nivå. Detta kommer vara synligt på schemat som släpps lite längre fram.

Då clinicen är kostnadsfri så ingår inte lunch, se till att ta med eget eller besök någon av dom närliggande restaurangerna under vår lunch paus.

När anmälan väl har stängt kommer det mailas ut ett kort formulär där ni får klicka i vilka av de olika föreläsningarna ni skulle vilja gå på så vi ser till att platserna fylls ut jämnt. Detta kan medföra schema ändringar på plats för att balansera upp ev tryck på specifika föreläsningar.

I anmälan till clinicen får ni gärna fylla i om ni har några frågor, oavsett om det gäller spel, filosofi, kultur, gymträning eller planering. Detta så vi kan vinkla föreläsningarna ytterligare till vad ni vill veta mer om.

Min önskan med denna träff är att alla föreningar tar chansen och är representerade samt att alla yngre förmågor tar chansen och kommer och lyssnar på många duktiga tränare. Det finns otrolig kompetens hos svenska coacher som alla har varit där just du är i utveckligen. Tillsammans blir vi bättre, tillsammans gör vi skillnad.

I mail utskicket kommer ni även ha möjligen att välja om ni vill följa med och äta efteråt. Detta så vi kan boka tillräckligt många bord på restaurangen. Så ni tänker på att det kan vara värt att ordna med sängplatser. Coacher från Stockholm, Har ni plats över hemma se till att hjälpa våra långväga gäster. Kan man inte komma på clinicen men är ledig på kvällen, så är man självklart välkommen att ansluta till kvällen, dock kan man då inte ingå i bokningen, utan får lösa detta på egen hand.

• 2019-10-31
      • 2019-11-23 09:00 - 17:00