Gymnastikens baskurs - Träning och Tävling

Nu lanserar vi; Gymnastikens baskurs – träning och tävling! Det är Gymnastikförbundets nya baskurs för dig som är ledare för utövare i alla åldrar och verksamheter inom gymnastiken. Kursen ersätter Baskurs Barn och Ungdom. Gymnastikens baskurs – träning och tävling tar upp viktiga ämnen som gymnastikens ledarskap, trygga träningsmiljöer, rörelseförståelse, gymnastikens rörelsemönster, lektionsplanering samt barn och ungdomars fysiska och mentala utveckling. Du får också med dig värdefull kunskap och tips om hur du lär ut några av våra vanliga gymnastikövningar som exempelvis kullerbytta, hjulning, ljushopp, passépiruett, sving i räck, handstående och landningar. Kursen är ett förkunskapskrav för många av Gymnastikförbundets övriga kurser.

Länk till kursplan

Omfattning och material
Kursens längd är 20 lektioner á 45 minuter varav 4 lektioner genomförs som självstudier inför kurstillfället som genomförs under två dagar. Deltagarmaterialet och självstudierna finns digitalt och du kommer att få inloggningsuppgifter skickade till dig i god tid inför kursstart.

Förkunskapskrav
Deltagaren har behörighet att genomföra denna kurs från det år den fyller 15. Deltagaren ska, utöver kursens självstudier ha genomfört Intro Svensk Gymnastik.
För att bli antagen till kursen ska deltagaren ha genomfört och registrerat sig på kursen Intro Svensk Gymnastik. Det är en digital distanskurs som tar omkring två timmar att genomföra. Kursen innehåller information som alla ledare inom Svensk Gymnastik ska känna till, bland annat om Gymnastikförbundets utvecklingsmodell, ledarskap och uppförandekod. Genom att genomföra Intro Svensk Gymnastik säkerställer du att du har rätt kunskaper för att delta på Gymnastikens baskurs - träning och tävling.
Här hittar du Intro Svensk Gymnastik samt länk till registreringssidan.

• 2019-12-18
      • 2020-01-11 09:00 - 17:00
      • 2020-01-12 08:00 - 16:00
    • Härnösand
    • Martin Persson,Josephine Bergman
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te.. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar är kostnaden 30 % högre
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och läkarintyg krävs vid för sen avanmälan.
    • Från det år du fyller 15 år + Intro Svensk Gymnastik

• 2019-12-18