Ledarforum 2019

Att träffas utbildas, lära av varandra är en viktig del för danssportens framtid.
Detta är viktig för att vår verksamhet ska utvecklas och bli
bättre.
Denna helg är ett tillfälle för alla ledare inom danssport att fylla på kunskapsbanken,
fylla på med energi och inspireras.

Målgrupp:-Helgen anpassad till ledare/tränare inom alla olika dansgrenar.
-Tränare/ledare som undervisar aktiva, oavsett ålder på de aktiva. Dock kommer innehållet mest vara riktat mot aktiva över 13 år.
-Till dig som undervisar/tränar aktiva som tävlar eller bara håller på för att det är kul.
-Till dig som vill vara med och utveckla Danssportens utveckling av ledare/tränare.
-Till dig som är utbildare inom Svenska Danssportförbundet.

Anmäl dig här: https://dans.se/dsf/shop/?event=95727

Program för helgen
Lördag 7 december
Tid: 09.00 - 18:00
Gemensam middag och kvällsaktivitet
Söndag 8 december
Tid: 09:00 - 15:00

Helgens innehåll:
Mentorskap

Vad innebär ett mentorskap? Kan alla vara mentorer? Varför ska man ha en mentor?

Feedback
Hur ger du/tar du emot feedback?
Framtidens träning - Rörelseförståelse
Vad är rörelseförståelse? Hur kan vi få in det i dansträning? Verktyg till ledare.
Värdegrund - allas rätt att vara med
Vad innebär "allas rätt att vara med"? Kan du välja om du vill dansa förare/följare på kurs?
Helgen kommer varvas med föreläsningar, workshops och erfarenhetsutbyten. Det blir som allra bäst när vi alla bidrar med erfarenheter och är nyfikna.
Citat om det bästa från förra årets Ledarforum:
"
Samanstråla med ledare över hela landet. Utbyta erfarenheter med varandra. Ta del av erfarenheter från olika föreläsare. Skaffat vänner och kontakter över hela Sverige"
"En mötesplats för likasinnade med liknande mål. Erfarenhetsutbyte och trevliga möten."
"Tillsammans är vi starka!"

Plats: Bosön, Lidingö, Stockholm

Pris: Dubbelrum/trippelrum + konferens + måltider 800 kr/person
Anmäl 3 från föreningen så blir avgiften 500 kr/person.

Bra om ni kommer fler från samma förening så att ni kan fortsätta arbete på hemmaplan efter helgen.
Sista anmälningsdag är 5/11. Avbokningar efter detta datum bekostas av deltagaren.
Det går att söka idrottslyftsmedel för deltagaravgift och resa. Då ingår 500 kr per deltagare och resa till ett rimligt pris.

-Om ni önskar annan boendeform, t.ex. enkelrum så får ni kontakta Bosön och bekosta det själva.
-Om ni är fler från samma förening så justeras priset innan antagninsmailet skickas ut.
-Betalningsavin går ut till den anmälda deltagaren, som får maila den vidare till kassören i föreningen om föreningen ska stå för kostnaden.

-Om det behövs boende fredag-lördag kan ni kontakta oss.

Frågor - kontakta Theres Frifarare
theres.frifarare@danssport.se