Examinatorsutbildning i Paddelpasset, Grön Kajak

Paddelpasset är del i ett internationellt system för att inspirera, utbilda och utveckla paddlingen. Genom att bli godkänd examinator kan du själv använda systemet i utbildningar och examinationer.

Söndag 17 maj kl 09:00-17:30

Plats

Stockholmsområdet

Förkunskaper

Lekande kanot/Havskajakledare 1 samt blått paddelpass.

Ledare inom friluftsfrämjandet kan komplettera sin utbildning med en dags kompletteringsutbildning istället för att gå hela Havskajakledare 1. (Se kompletteringsutbildning)

Innehåll

Introduktion i EPP och Paddelpasset med genomgång av nivåerna. Vi arbetar igenom examinators-handledningen med bedömningsgrunder, så att vi får en gemensam begreppsram som också är internationellt förankrad. Vi arbetar med att tydliggöra och träna examinators-rollen. Inför träffen ska man vara inläst på handledningen för paddelpasset, vilken skickas ut ca 1 vecka innan utbildningen.

Kostnad

1250 kr för medlemmar i SKF, 1500 kr för partners (t ex friluftsfrämjandet) och 1875 kr för externa deltagare.

Utrustning

Vi kommer både paddla på vattnet ha teori på land. Ta med den utrustningen du behöver för att kunna jobba med personer på vattnet. Tänk på att det blir en del stilla aktiviteter så ni klär er rätt.

Fredrik Karlsson

mail: fredrik.karlsson@kanot.com

mobil: 0730 - 27 49 54

• 2020-05-17 09:00 - 17:30
    • Stockholmsområdet
    • Fredrik Karlsson
    • 950 kr för medlemmar i SKF, 1300 kr för partners och 1700 kr för externa deltagare.
    • Vid avbokning senare än 7 dagar innan utbildning faktureras halva avgiften, undantaget läkarintyg.
    • Ledarutbildning motsvarande Lekande kanot/Havskajakledare 1 samt blått paddelpass.

• 2020-05-17 09:00 - 17:30
    • Stockholmsområdet