BU2 - Täby

Stockholms Ishockeyförbund bjuder in till kursen Barn & Ungdom 2!

Kursen vänder sig till de personer som vill leda och träna barn- och ungdomslag upp till U16. Kursen är på 3 dagar med start fredag morgon och avslut söndag kväll. Kallelsen med exakta tider skickas ca 1 vecka innan kurs.

Förkunskapskrav
Deltagarna ska ha genomgått Grundkurs, Träningslära 1 samt kursen BU1 med minst en säsongs erfarenhet av tränarskap mellan BU1 och BU2.

Syfte
Kursen ska ge deltagarna baskunskaper i planering, individuell träning, spelet ishockey och hur man lär ut de grundläggande momenten samt de grundläggande kunskaperna i hur de ska leda barn och ungdomar.

Kursen ska skapa engagemang och stimulera deltagaren till sökande efter nya kunskaper inom sin roll som utbildare av spelare. Dessutom öka deltagarens insikt och reflektioner över sin roll som ledare och ge verktyg och metoder för detta.

Tränarlegitimation
Efter att ha genomgått kursen erhåller deltagarna legitimation för att träna lag upp till U16 lag förutsatt att man också genomgått Träningslära 1.

Kursinnehåll
Ledarskap
Matchlika funktionella träningar, teori och ispraktik
Case inom back och forwardsspel teori, ispraktik och utvärdering
Hjärnskakningar inom ishockeyn
Spelförståelse / Individuell taktik, teori och ispraktik
Målskytte, teori
Spelaren i fokus
Domarens roll & regler

Bokning och avbokningsregler, vänligen läs igenom noga
Anmälan är bindande och kursavgiften kommer att faktureras vid sent återbud eller om kursdeltagare uteblir.
Observera att ange fakturaadress vid anmälan.
Avbokning är möjlig utan kostnad fram till en månad före kursdatum. För erhållande av kursintyg krävs 100% närvaro.

Kallelse med exakta tider skickas ca 1 vecka innan kursstart.

• 2020-03-27 09:00 - 19:30
      • 2020-03-28 08:00 - 19:00
      • 2020-03-29 08:30 - 17:00
    • Scandic Täby
    • Jimmy Hörner/Andreas Lilja
    • Logi ingår ej.
    • Anmälan är bindande. Avbokning är möjlig genom personlig kontakt med utbildningsansvarig absolut senast en månad före kursdatum. Vid senare avbokning kommer kursavgiften att faktureras.

• 2020-03-27 09:00 - 19:30
      • 2020-03-28 08:00 - 19:00
      • 2020-03-29 08:30 - 17:00
    • Scandic Täby
    • Jimmy Hörner/Andreas Lilja
    • Logi ingår ej.
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.