Var vill vi att idrotten i Blekinge ska vara år 2025?

Välkomna till en processkväll där du får bidra till Blekinges resa mot framtidens idrott! Vad behöver/kan vi i Blekinge göra tillsammans? Vad ska vi fokusera på och hur vill vi att det ska kännas att vara en del av idrotten i Blekinge?

Svensk idrottsrörelse har startat en resa mot framtidens idrott. Med nya mål och fem spännande utvecklingsresor vill vi forma en idrott som är nyfiken, mer välkomnande och fokuserar på utveckling så att fler blir motiverade att idrotta hela livet.

Blekinge Idrottsförbund/SISU Idrottsutbildarna bjuder härmed in representanter för föreningar och SDF till processkvällar där vi tillsammans ska tänka, spåna och skapar bra input till Blekinges resa mot
framtiden!

Fika finns på plats under kvällen och vi tillsammans skapar en framtidsinriktad och utvecklande kväll.

Vi ser fram emot att träffa er inte minst för att era kunskaper, erfarenheter och tankar från föreningslivet i Blekinge är avgörande för hur framtidens idrott ska vara i Blekinge. Kvällen ger dig också en chans att möta andra med engagemang kring föreningsidrott och inspiration tillbaks till er förening/förbund.

• 2019-11-28 18:00 - 20:00
    • Testlabbet, Arena Rosenholm, Karlskrona