Anpassad träningsmetodik för optimala ispass

Anpassad träningsmetodik för ett optimalt ispass

Härmed inbjuds tränare/ledare som tränar dam och flicklag till en utbildningskväll med teori och praktik.

Tanken med utbildningen är att få tips och råd samt erfarenhetsutbyte kring hur vi gör våra ishockeyträningar på is så optimala som möjligt. De som tränar dam och flicklag har olika utmaningar som ibland väldigt få spelare, eller stora åldersskillnader. Hur gör vi då för att inpasset ska bli så givande som möjligt?
Axplock ur Innehållet:

- Metodik – hur utvecklar vi befintliga övningar
- Feedback – hur återkopplar vi på bra och effektiva sätt
- Hur anpassar vi träningen till antal och ålder/kunskapsnivå

Utbildare:  Sara Ridderlund och Camilla Sjöholm
Målgrupp: Tränare/Ledare i dam och flicklag
Datum: torsdag 13/2-20
Tid:         18.00-19.30 Teori, 19.30-21.00 Praktik
Plats: Torvalla ishall (Haninge)
Kostnad: Utbildningen är kostnadsfri och finansieras vi medel från projektet ”Behålla flickor 10-14 år”
Anmälan: Via länk senast 200206
Kallelse: Skickas ut samma vecka som aktiviteten äger rum.
Ta med: Skridskor, Hjälm. Klubba samt anteckningsmateriel

Frågor och info: Ulf Rustas Sport och föreningsutvecklare Stockholms ishockeyförbund ulf.rustas@stockholmhockey.se

Välkommen!

• 2020-02-13 18:00 - 21:00
    • Torvalla Ishall Haninge
    • Camilla Sjöholm, Sara Ridderlund
    • 18 av 40

• 2020-02-13 18:00 - 21:00
    • Torvalla Ishall Haninge
    • Camilla Sjöholm, Sara Ridderlund
  • 18 av 40
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.