Strategisk Styrelseutbildning - fördjupning 'Väl fungerande möten' - DIGITAL

DIGITAL MILJÖ

Välkommen till en av fördjupningskvällarna i satsningen på ”Strategiskt styrelsearbete” - hur tar vi som styrelse rätt strategiska beslut i de frågor vi arbetar med?

I en förening genomförs en väldig massa möten. Exempel på dessa är årsmöte, styrelsemöte, föräldramöte m.fl hur kan vi som styrelse arbete på rätt sätt för att genomföra dessa på allra bästa sätt.

Innehåll:
•Vad behöver jag tänka på inför ett möte?
•Vilken målgrupp ska vi träffa?
•Vad är syftet med mötet?
•Har vi en genomtänkt agenda?
•Vad väljer vi för lokal eller plats?

Under kvällen kommer vi att tipsa om hur era möten kan förändras genom att skapa en bra mötesstruktur samt en god miljö för alla möten i föreningen.

Målgrupp: Förtroendevald i styrelse eller kommitté/råd/arbetsgrupp

Kostnad: Kostnadsfritt

Övrigt: Du behöver ha tillgång till dator med kamera och mikrofontillgång och internetuppkoppling. I den digitala miljön är det bra om du kan sitta i lugn och ro för att kunna vara med fullt ut.

Varmt välkommen att anmäla dig till denna fördjupningskväll och få en möjlighet att reflektera kring din förenings olika möteskulturer.