Vårläger flickor födda 2005 och 2006

Anmälan är stängd

Inbjudan till Vårläger för F15-F16

Från och med säsongen 2019/20 spelar även flickorna TV-pucken. Det innebär att ett kvalspel spelas I andra halvan av september och finalspelet under höstlovet V44. Förberedelserna sker parallellt med pojkarnas förberedelser. Flickorna kommer att ha gemensamma läger med pojkarnas Nord eller Syd lag. Upplägget i år innebär att den tidigare s.k. breddhelgen blir ett vårläger för de aktuella åldrarna 05 och 06.

Stockholms Ishockeyförbund bjuder in till ett vårläger för flickor födda 2005 och 2006. Helgen är  öppen för alla flickor i aktuella åldrar och vi tillämpar fri anmälan.
När det gäller flickor födda 2007 kommer inga att bli aktuella för spel i TV-pucken säsongen 2020/21. Spelare födda 2007 kommer ej heller att lånas ut till andra distrikt. Vi har denna policy för att bereda plats för så många flickor som möjligt födda 2005 och 2006 att spela TV-pucken. Ambitionen är att ha ett rent U16 lag i framtiden, i takt med att antalet flickhockeyspelare blir en antalsmässigt större grupp inom distriktet.

Datum: lördag 28/3 - söndag 29/3
Tid:          ca 08-20 (exakta tider meddelas när detaljprogram är klart)
Plats: Stora Mossens ishall (Bromma) Ihop med pojkarnas lag Nord
Kostnad: 1200: -/spelare
Ingår: Isträningar, internmatcher, fys, teori, mellanmål, lunch. Allt leds av vårt TV-puckteam
Anmälan: Senast måndag den 5/3-20

I anmälningslänken fyller du personliga uppgifter, ange även position, klubbfattning, födoämnesallergi, medicin m.m.

Vid skada eller sjukdom ska detta kunna styrkas genom läkarintyg. Deltagaravgiften återbetalas då, men vi behåller 200: - för administration och förbeställd mat.

TV-puckens Ledarteam
Camilla Sjöholm         Huvudansvarig tränare
Lars Billing         Assisterande tränare
Richard Wulffschmidt    Målvaktstränare
Ulf Ahlstrand         Lagledare
Charlotta Munck         Fysio/Lagläkare
Nichlas Alvrud         Materialare

Mer utförlig information kommer att skickas när kallelsen till vårlägret skickas ut.

Med vänliga hälsningar
Ulf Rustas
Sport och föreningsutvecklare
Distriktslagsanvarig
Stockholms Ishockeyförbund

• 2020-03-28 08:00 - 20:00
    • Stora Mossen
    • Vid frånvaro/sjukdom/skada ska läkarintyg uppvisas för att få tillbaka deltagaravgiften Vid skada men ändå närvarande under lägret debiteras halva deltagaravgiften för detta tillfälle.
    • 66 av 70

• 2020-03-28 08:00 - 20:00
    • Stora Mossen
  • 66 av 70
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.