Utbildning valberedning

Sventorps Bygdegård, 541 92 Skövde
Alternativt deltagande digitalt (via Zoom).

Anmälan via dans.se: https://dans.se/vdsf/shop/?event=103820

Innehåll
Rollen att arbeta i en valberedning, vad förväntas, hur hittar vi lämpliga kandidater, genomgång av egna föreningsstadgar vad gäller valberedning och litteratur från SISU.

Målgrupp
För dig som ingår i en valberedning, ingår i en styrelse eller vill veta mer om hur en valberedning arbetar eller kan arbeta.

Förkunskaper
Inga förkunskapskrav men bra om du läst vad det står om valberedningen i din förenings stadgar eller i RF:s stadgemall för föreningar.

Utbildningstid
6 lektionstimmar á 45 min

Evalena Åström Söderlind

Kursavgift
200:- per person, 0:- för deltagare från föreningar i VDSF

Mat som ingår
Lunch och fika

Innehåll

Målgrupp

Förkunskaper

Betalning
Till Bg 5838-1832, ska vara inbetalt före kursstart.

Frågor Utbildningsinnehåll:
Evalena Åström Söderlind, evalenaa@telia.com, tfn 070-211 38 92.

Arrangör Västergötlands Danssportförbund (VDSF).

• 2020-11-22 10:00 - 15:00
    • Evalena Åström Söderlind