Rapportering LOK-stöd samt Avgiftshantering i IdrottOnline - DIGITAL

Från och med den 1/7 2020 så är digital närvaroregistrering ett krav för att kunna söka LOK-stöd. Vi erbjuder därför en digital utbildningskväll kring administrativ hantering i IdrottOnline.
Kursen består av 2 delar: - LOK-stöds rapportering inkl. nya appen
- Avgiftshantering i IdrottOnline.

Innehåll:

LOK-stöd (ca. 18.00-18.45)
Vi går igenom LOK-stöd generellt med fördjupning kring digital närvaroregistrering via dator och app. För dig som nyligen har gått IdrottOnline Administration Grundkurs är detta till stor del repetition med viss fördjupning.

IdrottOnline avgiftshantering (ca.19.00-19.45)
Vi erbjuder en digital utbildning i avgiftshantering i IdrottOnline. Under utbildningen går vi igenom hur man kan bygga upp en struktur i hanteringen av avgifter, t.ex. medlemsavgifter, i en förening. Vi går igenom hur man skapar och tillsätter avgifter samt olika möjliga betalningsmetoder.

Upplägg
Utbildningen startar 18.00 (inloggning från 17.45). Du kan välja att bara ansluta till en av delarna. Viktigt då att veta att om man ansluter till del 2, Avgiftshanteringen, så pågår kursen redan. Vi kan bara ge en ungefärlig tidpunkt när den delen startar och vi har begränsade möjligheter att ge support mitt i. Man får helt enkelt bara smyga in...

Roll
Du behöver ha en Föreningsadministratörs-roll för att kunna delta fullt ut. Den tilldelas du av admin i din förening.

Kostnad
Utbildningen är kostnadsfri.

Avbokning
Då utbildningen är eftertraktad är det viktigt att du avbokar din plats om du inte kan vara med. Då kan nån annan få chans att gå.
Du avbokar till: carina.sjolander@rfsisu.se

Övrigt
Mer info samt inloggningsuppgifter kommer via mail veckan innan utbildningen. För att det skall fungera är det viktigt att du i din anmälan anger samma mail du som tänker använda vid inloggningen till kursen.
Var noga med att skriva in din mailadress korrekt, annars kommer inte inloggningsuppgifterna fram.

Välkommen med din anmälan!

• 2020-12-20
      • 2020-12-02 18:00 - 20:00
    • Digitalt via Teams. Egen dator krävs.
    • Sara Dutina
    • 46 av 60

• 2020-12-20
      • 2020-12-02 18:00 - 20:00
    • Digitalt via Teams. Egen dator krävs.
    • Sara Dutina
  • 46 av 60