IdrottOnline-Workshop-Tema:Närvaroregistrering

Under workshopen kommer vi att gå igenom digital närvarorapportering i IdrottOnline som den 1 juli 2020 blir obligatoriskt för alla föreningar.

Därefter har vi en öppen frågestund där deltagarnas frågor styr. Du kan exempelvis ställa frågor om IdrottOnline, webbsidor eller om du behöver hjälp med hur man registrerar LOK-stöd samt utbildningsverksamheten i föreningen.

Att tänka på innan workshopen börjar

För att du ska kunna ta del av workshopen på bästa sätt ska du ha inloggningsuppgifterna till föreningens IdrottOnline-sida tillhands, du känner dig någorlunda bekväm med verktyget och sitter vid en dator. Förbered gärna vilka frågor du vill ha hjälp med så att vi på ett smidigt sätt kan hjälpa dig vidare i IdrottOnline.

Kallelse

Workshopen genomförs digitalt via Microsoft Teams. Du kommer att få ett mejl några dagar innan med en länk till mötet och information om hur du går tillväga för att ansluta dig. Det är därför viktigt att du fyller i din epostadress när du anmäler dig.

• 2020-08-10
      • 2020-08-11 14:00 - 16:00