Mot samma mål - En inkluderande idrott för alla

Det är ingen anmälan till detta Facebook-event. Det är bara att gå in på vår sida och delta i livesändningen när föreläsningen börjar.

Mot samma mål för en inkluderande idrott – där alla får vara med.

Under föreläsningen får du kunskap om samtliga diskrimineringsgrunder och får följa med i en personlig berättelse. Robin Nordh är en 25-åring som är född och uppvuxen i den lilla kommunen Motala. Robin är en prisbelönad regnbågskrigare som på bara några år har gjort stort genomslag både lokalt och nationellt. Han är grundare och ordförande för RFSL Motala samt Motala Pride och blev efter endast 6 månader i organisationen inröstad av kongressen till RFSL:s förbundsstyrelse.

Robin kämpar för alla människors lika värde och rättigheter.
Bidra till ett samhälle där vi alla får vara på våra egna villkor.

Föreläsningen har setts av tusentals människor och har hyllats av många. Den är självklart öppen för alla att delta i!

Datum: 25 augusti
Tid: 18.00-19.30