Workshop om gemensam olycksfallsförsäkring

Vid RF-stämman 2019 behandlades en motion avseende att kollektivt upphandla en nationell olycksfallsförsäkring för samtliga barn och unga mellan 7–25 år inom idrottsrörelsen. Stämman avslog motionen men RF fick i uppdrag av stämman att vidare utreda möjligheterna kring en kollektiv försäkring inom idrottsrörelsen, möjlig finansiering och undersöka intresset hos SF för en sådan försäkring.

RF har som Ni känner till tillsatt en arbetsgrupp för denna utredning. Förutom att RF tagit in uppgifter från SF genom en enkät, genomfört två workshops i våras och en avstämning på SF-dialoger i maj har RF gått ut med ett förfrågningsunderlag till branschen under sommaren. Det är resultatet av detta som nu RF vill ha en fortsatt dialog med SF kring. Detta inför att frågan  ska diskuteras på höstens Riksidrottsforum.

Varje inbjudet SF får delta med max en deltagare. Målgruppen för denna workshop är anställda eller förtroendevalda med god insikt i dagens försäkringsskydd i sin idrott.

Tid: Onsdag den 7 Oktober kl.13.00-14.30
Plats: Idrottens Hus, lokal Stadion plan 6

Innehåll:
- Bakgrund till utredningen
- Presentation av upplägg och process för utredningen
- Vad innehöll förfrågningsunderlaget?
- Svar från branschen på en sammanfattande nivå
- Hur ser SF på inkomna svar från branschen?
- Övriga inspel till utredningen

Sista anmälningsdag: 25 september 2020

Kontaktperson: Patrik Oscarsson tel; 070-550 29 80 alt. patrik.oscarsson@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2020-10-07 13:00 - 14:30
    • Idrottens Hus, Skanstull
    • Linda Söderqvist

• 2020-10-07 13:00 - 14:30
    • Idrottens Hus, Skanstull
    • Linda Söderqvist

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.