Materialförvaltarkurs - Vallentuna

Stockholms Ishockeyförbund bjuder in till Materialförvaltarkurs.

Fullbokad!

Målgrupp

Kursen, som introducerades 2010, vänder sig till alla materialförvaltare men främst de som verkar upp till U16.

Kursen genomförs under en dag.

Syfte

Syftet är att ge deltagarna tillräckligt goda kunskaper för att kunna råda föräldrar och spelare till ekonomiska val av ishockeyutrustning och inpassning av densamma för bästa säkerhet och möjlighet till individuell teknisk utveckling.

Ur kursinnehållet: materielkännedom, materielvård, skridskoslipning, sjukvårds- och skyddsmateriel mm
I kursavgiften ingår pärmen "Materialförvaltaren"

Antalet platser är begränsade till 20 st.

• 2020-10-17 08:00 - 16:00
    • Ormsta HC Klubbstuga
    • Niclas Alvrud
    • Kursen är en dagkurs.
    • Avbokning är möjlig utan kostnad fram till 7 dagar innan kursstart. Därefter är anmälan bindande och kursavgiften kommer att faktureras.

• 2020-10-17 08:00 - 16:00
    • Ormsta HC Klubbstuga
    • Niclas Alvrud
    • Kursen är en dagkurs.
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.