IdrottOnline-klubb, Hemsida Grund/Digital

Syfte och mål
Kursen är en introduktion i IdrottOnline som ska ge dig både information om hur den fungerar och inspiration att ta tag i föreningens hemsida efter avslutad utbildning. Målet är att du efter utbildningen ska förstå hur systemet hänger ihop och känna till de grundläggande funktionerna på en hemsida i IdrottOnline.

Målgrupp
Personer som ska bidra i arbetet med föreningens hemsida. Lägga in text och bild och skapa sidor, nyheter och aktiviteter

Innehåll
Om IdrottOnline
Min sida
Struktur av EpiServer CMS
Grundinställningar – Startsida
Skapa vanlig webbsida
Skapa nyhet
Infoga bild och länk
Visningskalender

Förkunskaper och förberedelser
Inga förkunskaper krävs men fördel om du tidigare använt IdrottOnline.
En fungerande dator och inloggningsuppgifter till IdrottOnline med rollen Administratör Hemsida.

Ev. frågeställningar innan kurs skickas till anna-karin.sunnerstam@rfsisu.se

Kallelse

Utbildningen är digital och ni kommer att få ett mejl med instruktioner hur ni ansluter till kursen efter att anmälningstiden gått ut. Var därför noga med att fylla i er e-postadress vid anmälan.

• 2020-11-22
      • 2020-11-26 18:00 - 21:00