*Rätt från start" Syd/Öst

Utbildningen är inställd

Härmed bjuder vi in samtliga våra föreningars ledare i U8, U9, U10 och Flickor C till en mycket givande och inspirerande utbildningskväll i "Rätt från start"

Målgrupp: Ledare oavsett roll i våra yngsta åldersgrupper U8 (för dom som kommit igång), U9 och U10 och Flickor C

”Rätt från start” - tryggt ledarskap i trygga miljöer för U8, U9 och U10
Tänkvärda tips och inspirerande samtal om hur man kan skapa trygga och utvecklande miljöer.
Dessa utbildningar  genomförs på två platser. Indelningen av föreningar ser du nedan. Man anmäler sig i den geografiska grupp man tillhör.

Innehåll för kvällen
Bakgrund, syfte och mål
Värdegrund
Resor som ledare och spelare
Föreningen och dess lag
Organisation och information
Trygga miljöer
Barnens spelregler
Barnkonventionen
Utveckling
Hemmaplansmodellen
Läroplan
Checkbook
U8, U9 och U10 ishockey

Syd Värdförening Nacka HK
Huddinge, Flemingsberg, IFK Tumba, Tullinge TP, IFK Salem, Segeltorp, Trångsund; M/B, Haninge Anchors, Nynäshamn, DIF, Brinken, Boo, Värmdö, Älta, Saltsjöbaden, Farsta, Hammarby, Hanvikens SK
Genomförs: 10/2-21
OBS! Sista anmälningsdag är 3/2-21

• 2021-02-10 18:00 - 21:00
    • Nacka Aula
    • LG Jansson, Roger Dahlström, Kristofer Ottosson
    • 27 av 40

• 2021-02-10 18:00 - 21:00
    • Nacka Aula
    • LG Jansson, Roger Dahlström, Kristofer Ottosson
  • 27 av 40
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.