Föreningsutveckling

UPPDATERING 26 oktober - vi ställer inte in men bl.a pga av ökningen av Corona i Norrbotten så ställer vi om! Vi ändrar denna planerade digifysiska helg till en helt digital utbildningsdag (endast söndag).

Nu samlar vi länets klubbar till en utbildningsdag

Delta för fortbildning, inspirerande diskussioner och erfarenhetsutbyte med andra klubbar/styrelser.

Konferensen är KRAFTIGT SUBVENTIONERAD med Projektstöd från SvRF samt distriktets egna medel.

Vi vänder oss i första hand till dig är verksam i en förenings styrelse, kommitté eller arbetsgrupp men även anställda och övriga intresserade från klubben. Det spelar ingen roll om du är ung eller gammal, erfaren eller oerfaren.

Tid söndag 22 november kl 9.00-ca kl 16.00.

Förlängd sista anmälningsdag:  10 november

Dagen är kostnadsfri och sker via Teams.

Prel program (med reservation för förändringar - schemat är ej helt klart än)

09.00 Presentation, aktuella frågor distriktet
10.00 Föreläsning Driva Förening (Anna Reilly, SvRF - rådgivning, besöksverksamhet)
11.00 Inspirationsföreläsning "Stafetten" (Linda Hammarstrand)

Linda har över 20-års erfarenhet av HR och kommunikationsarbete där hon bland annat jobbade med att etablera  Stena Line Academy och Clarion hotels med att implementera sitt "Service Excellence program”. Läs mer på hennes hemsida https://lindahammarstrand.se/

12.00 Lunch

13.00 Driva förening/ridskola (utmaningar, goda idéer, erfarenhetsutbyte)
14.00 Hållbar häst (föreläsning veterinär)
15.00 Forts Driva förening/ridskola
ca 16.00 Avslut med fika

Helgen genomförs i samarbete med Region Norrbotten och AGRIA samt med hjälp av Projektbidrag via SvRF.

• 2020-11-10
      • 2020-11-22 09:00 - 16:00
    • Örnvik Hotell & konferens
    • Carina Sundström
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!
    • Anmälan är bindande - se text i kursinbjudan längst ner.
    • Helgen vänder sig i första hand till förtroendevalda i klubbstyrelserna och anställda men även övriga intresserade är välkomna.

• 2020-11-10
      • 2020-11-22 09:00 - 16:00
    • Örnvik Hotell & konferens
    • Carina Sundström
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!
    • Se beskrivning. Ev kursavgifter faktureras klubben.
    • Anmälan är bindande - se text i kursinbjudan längst ner.