Webbseminarium: Idrottsföreningen lämnar kontrolluppgift

Du som är kassör eller ansvarig i en idrottsförening ska varje år lämna kontrolluppgifter för de idrottsutövare eller övriga anställda som föreningen har betalat ut ersättning till.

https://skatteverket.se/foretagochorganisationer/drivaforetag/informationstraffarochwebbseminarier/regioner/webbseminarierochtematraffar/webb20210113idrottsforeningenlamnarkontrolluppgift.5.109dcbe71721adafd254bbc.htmlDen 19 januari kl. 17.00 – ca 18.15

Detta gäller om idrottsföreningen inte är registrerad som arbetsgivare.

Vi ger dig förutsättningar för att du ska kunna göra rätt och svarar på dina frågor.

Under webbseminariet får du information om bland annat

• vad du behöver tänka på i samband med att du ska lämna kontrolluppgifter
  • hur du fyller i kontrolluppgiften vid utbetald idrottsersättning, styrelsearvode etc.
  • hur du enkelt och smidigt lämnar dina kontrolluppgifter via vår e-tjänst
  • hur du gör för att rätta en felaktig kontrolluppgift
  • när föreningen måste lämna arbetsgivardeklaration istället för kontrolluppgift

Seminariet görs i samarbete med idrottsförbunden runt om i landet.

Du har möjlighet att ställa frågor via en chatt under hela sändningen.

För dig som deltar

När du anmäler dig får du ett mejl med en länk som du använder för att delta på webbseminariet.

Personuppgifter

De uppgifter som du lämnar i anmälan använder Skatteverket för att administrera din anmälan och för genomförande av den aktuella träffen samt kursutvärdering. Alla personuppgifter gallras efter att informationstillfället är genomfört. Ansvarig för behandlingen av personuppgifter är Skatteverket.

• 2021-01-19 00:00 - 00:00
    • Vid din dator