IdrottOnline Klubb - Hemsida - Grund - DIGITAL

Detta är grundutbildningen för webbverktyget i IdrottOnline Klubb. Utbildningen riktar sig mot dig som kommer hantera föreningens hemsida eller ett arbetsrum på föreningens hemsida.

Mål med utbildningen
Deltagarna ska efter genomgången utbildning behärska grunderna i hanteringen av en hemsida i IdrottOnline och föreningen skall ha skaffat sig en strategi för hur man skall arbete med hemsidan i framtiden.

Innehåll
Med detta verktyg erbjuds landets idrottsföreningar en modern lösning med hemsida och administrativa hjälpmedel.
Man kan publicera information, lag- och gruppsidor med aktivitetskalendrar, dokument och bilder.
Kursen hålls i en utbildningsmiljö med data från olika exempelföreningar.

Grundutbildningen är 3 timmar och omfattar följande delar:
-IdrottOnline-systemet
-Mina uppgifter
 -Behörigheter
 -Grundinställningar – förstasidan
 -Skapa webbsida
 -Skapa nyhet-
 -Infoga bild och länk
 -Kalender
  OBS! Denna kurs innefattar ej: Arbetsrum, Medlemsregister, Utbildningsmodulen och LOK-stöd

Övrigt
Utbildningen körs i Teams. Egen dator krävs för utbildningen.

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Mer info samt inloggningsuppgifter kommer via mail veckan innan utbildningen. För att det skall fungera är det viktigt att du i din anmälan anger samma mail du som tänker använda vid inloggningen till kursen.

AvbokningsreglerKursen är kostnadsfri. Om du inte kan delta är det viktigt att du avbokar din plats i så god tid som möjligt så att någon annan kan få chansen istället.
Avbokning sker till utbildning.stockholm@rfsisu.se

Frågor
Kontakta utbildning.stockholm@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2021-05-06 18:00 - 21:00
    • Digitalt via Teams, egen dator krävs.
    • Victor Sundqvist
    • Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se
    • 21 av 60

• 2021-05-06 18:00 - 21:00
    • Digitalt via Teams, egen dator krävs.
    • Victor Sundqvist
    • Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se