IdrottOnline-Administration-Grund

Introduktion, information och inspiration kring medlemsregistret i IdrottOnline.

Mål och syfte

Förstå hur systemet hänger ihop och känna till de grundläggande funktionerna i medlemsregistret

Ur innehåll

• Om IdrottOnline
  • Min sida
  • Föreningsinfo
  • Administration (Medlemsregister)
    Lägga till ny person/-er (Medlemmar & Kontakter)
    Söka och hantera medlemmar
    Roller
    Grupper
  • LOK-stöd - roller

Målgrupp

Personer som ska arbeta med föreningens medlemsregister. Lägga till ny medlem och hantera medlemsuppgifter

Inga förkunskaper krävs

Utbildningen är kostnadsfri.

Vad behöver ni inför utbildningen

En fungerande dator och inloggningsuppgifter till IdrottOnline med rollen Klubbadministratör.

Kallelse

Utbildningen är digital och ni kommer att få ett mejl med instruktioner hur ni ansluter till kursen efter att anmälningstiden gått ut. Var därför noga med att fylla i er e-postadress när ni anmäler er.

• 2021-09-05
      • 2021-09-07 17:30 - 19:45