Trygg Idrott, grundkurs Österåker (Digital)

Viktigt att ni skriver rätt mailadress så att vi kan skicka ut länk till föreläsningen.

Digital grundkurs – Trygg Idrott

Trygg idrott genom kunskap om Barnkonventionen (lag från 2020)
Vad betyder det för dig och din förening? Med hjälp av materialen Skapa Trygga Idrottsmiljöer och Barnensspelregler skapas en mer utvecklande och hållbar idrott. För både barn och ledare.

Innehåll:
Hur kan vi ytterligare förbättra verksamheterna i Österåker genom ökad kunskap om Barns rättigheter (Barnkonventionen)?
Hur ser samsynen ut kring barnkonventionen i Österåkers föreningar?
Hur kan vi stärka barn och ungas rätt till delaktighet och inflytande i föreningslivet?

• 2021-04-20 18:30 - 20:30
    • Digitalt
    • Helen Alpstig
    • Vid avbokning senare än 1 vecka före kursstart faktureras en avbokningsavgift på 250:-. Vid utebliven avbokning eller ofullständig närvaro faktureras full deltagaravgift. Man kan ersätta med annan deltagare från föreningen fram till kursstart.
    • 9 av 100

• 2021-04-20 18:30 - 20:30