Rekrytera och behålla - Uppstart nya lag

Dags för hockeyskola och uppstart av nya lag

Stockholms Ishockeyförbund bjuder in till  digital utbildning i en modell för att rekrytera till och behålla spelare efter ishockeyskolan

Vi väljer att lägga utbildningen på vårkanten så att föreningarna får möjlighet att planera och genomföra rekryteringsaktiviteter i god tid före uppstarten i höst. Delar av den tidigare rekryteringskampanjen  från Svenska Ishockeyförbundet är på ”hold” vilket innebär att föreningarna behöver göra ett större eget arbete.

Vi har inom Stockholmsishockeyn en bra nyrekrytering till våra ishockeyskolor. Det vi däremot ser är att det är en relativt stor ”drop out” när det ska bildas lagorganisationer. Exakt vad det beror på är svårt att peka på. Vad vi däremot vet är att det går att göra resan in i föreningen tydligare och smidigare genom att ha en bra modell för det.

Modellen är beprövad i andra idrotter med mycket goda resultat.

Modellen är anpassad till ishockey och kan vara ett verktyg som passar just er förening på ett bra sätt. Om inte annat kan vissa delar stärka den modell ni redan har.

Vi har till i år även lagt till en hel del specifika tips och råd om flickhockeyskolor.

Våren 2021 erbjuder vi denna utbildning för 4:e året i följd

Innehållet i modellen är bland annat:

- Presentationsmallar med bra information som mottagare vill ha
- Start av flickhockeyskola från noll
- Uppdragsbeskrivningar
- Olika agendor
- Vägen in i föreningen
- Uppstartsmöten, avstämningsmöten, uppföljningsmöten

Vi bjuder nu in till en digital utbildningskväll av modellen och hur den kan tillämpas i din förening.
Datum: Tisdag 25/5-21
Tid: 18.00-20.30
Plats: Digitalt via Teams
Kostnad: Kostnadsfri
Anmälan: Senast 18/5-21

• 2021-05-25 18:00 - 20:30
    • Teams
    • Ulf Rustas, Sara Ridderlund
    • 17 av 40

• 2021-05-25 18:00 - 20:30
    • Teams
    • Ulf Rustas, Sara Ridderlund
  • 17 av 40
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.