Hitta motivation och kraft att leda oavsett förutsättningar – inspirationskväll med Pär Johansson

Hitta kraften även när det går tungt. Pär Johansson riktar sin berättelse direkt till dig som är idrottsledare eller tränare för att ge dig extra styrka i att hitta kraften i vägen ur pandemin. Pär gick från drömmen om att bli fotbollsproffs till att bli hyllad ledare på catwalken i New York. Möt mannen bakom framgångssagan Glada Hudik-teatern, högaktuell med filmen Catwalk som redan har över 1,2 miljoner visningar på SVT Play.

Pär Johansson är flerfaldigt belönad både som ledare och talare och visar i sitt arbete på hur individer kan utvecklas, trots att de till synes har svaga förutsättningar att lyckas. Hans devis är: det är bättre att vara riktigt bra på en sak än halvdålig på tio. Oavsett om talangen är att stapla konservburkar eller att sjunga som en fågel. Att få visa vad man kan och få uppskattning ger ytterligare växtkraft.

Trots massivt motstånd från omgivningen startade Pär Johansson 1996 Glada Hudik-teatern, en teatergrupp där utvecklingsstörda och normalstörda skådespelare agerar sida vid sida. Resan har kantats av en mängd mentala omställningar – hos grundaren, hos de medverkande och inte minst hos omgivningen.

Efter en dryg timme med både skratt och gråt får vi ett kvitto på vad som kan ske om man tänjer på gränserna, trotsar fördomar, tror på människor och ger dem en chans att utvecklas.

Inspirationsföreläsningen riktar sig till idrottsledare, tränare och andra engagerade inom idrottsföreningar. Den är kostnadsfri och är ett samarbete mellan RF-SISU Västernorrland och Jämtland/Härjedalen.

Vid frågor kontakta:

Alireza Samadi E-post: alireza.samadi@rfsisu.se