Kommunikation: Vässa er i sociala medier

Kanske har er förening gått på sparlåga med begränsad verksamhet under coronapandemin. I takt med att samhället öppnar upp passar det bra att gå in med förnyad energi i föreningens arbete med sociala medier. Behöver ni rekrytera nya medlemmar? Nå de medlemmar ni redan har? Få fler sponsorer? Eller vill ni bara visa upp allt fint som sker i er förening?

Vi går igenom det grundläggande med sociala medier, allt från de vanligaste kanalerna till hur man kan tänka för att få spridning på sitt budskap eller sin information. Vi reder ut olika begrepp och tittar på arbetssätt som gör ert arbete via sociala medier bättre och framförallt mer framgångsrikt.

Utbildningen hålls av vår kommunikatör Li L’Estrade med lång erfarenhet från journalistik och publicering och utveckling av redaktionellt innehåll i digitala kanaler. Tanken är att ni jobbar vidare själva eller med hjälp av en konsulent efter föreläsningen utifrån de tips ni får under kvällens digitala utbildning.

Utbildningen är ett samarbete mellan RF-SISU Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Anmälan sker till RF-SISU Västernorrland.

Utbildningen med efterföljande arbete med sociala medier kan leda till

Ökad kännedom om föreningen

Ökat antal anmälningar