Första hjälpen och akut skadebehandling

Som idrottsutövare, tränare eller ledare kan du hamna i situationer där du snabbt behöver ta hand om en skada eller ett plötsligt sjukdomstillstånd.

En utbildning i Första hjälpen och Akut skadebehandling där du som deltagare får kunskap om L-ABC och hur du ska tänka i dessa lägen.

Vi kommer också att introducera möjligheterna att arbeta fram krishanteringsplan tillsammans med oss i er förening.

Första hjälpen ger information om handlingsplan för att kunna upptäcka
L – Livsfarligt läge
A – Andning
B – Blödning
C- Chock
Akut skadebehandling och Första hjälpen på plats i väntat på sjukvårdare eller transport till sjukhus.
Bakomliggande teori och praktiskt förfarande vad som gäller omplåstring och lugnande sätt för att minimera skadeverkningen.

Utbildningen sker digitalt med Microsoft Teams som plattform via din dator.

• 2021-09-18
      • 2021-09-20 18:30 - 21:00