IndTA / Wizard/ Skaters Music Player

Svenska Konståkningsförbundet inbjuder härmed till

IndTA / Wizard/ Skaters Music Player

IndTA/SMP/Wizard är tre webbaserade verktyg. Utbildningen är ett krav för de föreningar som ska stå som ansvariga arrangörer för tävlingsarrangemang (Klubb- A-tävling inkl DM) innan tävlingen genomförs. Alla föreningar som har deltagare på tävlingar måste kunna hantera anmälningsfunktionen som finns i IndT. Utbildningen kommer att genomföras som ett digitalt seminarium dit deltagarna själva kopplar upp sig via länk som skickas ut efter anmälningstidens utgång.

OBS! Är du anmäld till Arrangörsutbildningarna Tävlingsledning eller Stjärntävling ingår denna utbildningen som en obligatorisk del i arrangörsutbildningarna – du behöver alltså INTE anmäla dig hit om du redan anmält dig till någon av de två utbildningarna. Anmälan till den här utbildningen är för de som ENDAST önskar att gå IndTA/Wizard/SMP.

IndTA är konståkningens webbaserade verktyg för tävlingskalender och anmälan till tävlingar. Alla tävlingsarrangörer måste kunna hantera delen med tävlingskalender och alla föreningar som har deltagare på tävlingar måste kunna hantera anmälningsfunktionen. I IndTA finns även exportmöjligheter till Skates MusicPlayer, Wizard samt StarComp.

Skaters MusicPlayer (SMP) är ett program som stödjer import av åkarnas musik från IndTA2.0, ISUCalcFS och StarComp. SMP underlättar arrangörernas hantering av musik under tävling då klass/startordning/åkare/musik automatisk sorteras rätt från ovan nämnda system. All musik till tävlingen (som MP3-filer) laddas ned från IndTA.

Wizard är ett program som för framställan av tidsschema till Klubb/A-tävling är mycket användarvänligt. Dessa går även publicera i ett tidigt skede. Programmet används dessutom för att bygga databasen till ISUCalcFS inför tävling.

Deltagarna ansvarar själva för att ha fungerande uppkoppling samt digitalt hjälpmedel som fungerar att använda. Dator är att rekommenderad men även läsplatta eller smartphone fungerar men kan vara begränsande i sina funktioner. Precis som vid ett fysiskt möte kommer möjlighet till att ställa frågor samt utbyta erfarenheter med andra deltagare att finnas

Säkerställ att du som deltagare har inloggning till din förenings idrottonline-sida samt behörigheter och erforderliga roller i IndTA. Se manual för att skapa inloggning här: http://www.svenskkonstakning.se/globalassets/svenska-konstakningsforbundet/dokument/tavla2/indta/indta2.0---inloggning-och-behorighet-via-idrottonline-20171115.pdf

• 2021-08-29
      • 2021-09-04 14:00 - 18:00
    • Digitalt via Teams
    • Stefan Jonsson
    • Nej
    • Kursavgiften faktureras föreningen. Bidrag kan sökas från Projektstöd IF på 50 % av kursavgiften, ansökan görs senast 30 dagar efter genomförd kurs.
    • Anmälan är bindande.
    • Utbildad teknisk funktionär