Arrangörsutbildning - Tävlingsledning

Svenska Konståkningsförbundet inbjuder härmed till

Arrangörsutbildning - Tävlingsledning

Välkommen på arrangörsutbildning för Tävlingsledning!

En utbildning för projektledarrollen som tävlingsledare. Utbildningen behandlar tävlingssystemen: A-tävlingar, Klubbtävlingar och förbundstävlingar.

Genomgången arrangörsutbildning är ett krav för att föreningen ska stå som ansvarig arrangör för tävlingsarrangemang (Klubb-, A-tävling inkl. DM, Elitserietävling, elittävling i synkro, SKF-Trofén och SM). Erfarna arrangörer som haft lägst A-tävlingar och är intresserade av att utveckla/förbättra evenemang uppmanas gå kursen Evenemangsutveckling istället. Arrangörer som aldrig haft tävling och som bara avser arrangera stjärntävling ska gå arrangörsutbildning - Stjärntävling.

Säkerställ att deltagaren har inloggning till organisationens IdrottOnline-sida samt behörigheter och erforderliga roller i IndTA. Se manual för att skapa inloggning här: http://www.svenskkonstakning.se/globalassets/svenska-konstakningsforbundet/dokument/tavla2/indta/indta2.0---inloggning-och-behorighet-via-idrottonline-20171115.pdf.

Förkunskapskrav:

• 2021-08-29
      • 2021-09-04 08:30 - 18:00
      • 2021-09-05 08:30 - 12:30
    • Digitalt via Teams
    • Carina Ward, Kristina Blom
    • Nej
    • Kursavgiften faktureras föreningen. Bidrag kan sökas från Projektstöd IF på 50 % av kursavgiften, ansökan görs senast 30 dagar efter genomförd kurs.
    • Anmälan är bindande.
    • Ska ha erfarenhet som tävlingsledare på stjärntävlingsnivå eller ha ingått i en tävlingsorganisation på klubbtävling eller högre.

• 2021-08-29
      • 2021-09-04 08:30 - 18:00