Lokal Dataoperatör utbildning - Göteborg

Svenska Konståkningsförbundet inbjuder härmed till

Lokal Dataoperatör utbildning

Välkommen till Lokal DO utbildning i Frölundaborg, Göteborg.

Lokal DO, dvs. dataoperatör på lokal nivå, har i uppgift att mata in elementen - alltså snarlikt en tidigare ClubComp-inmatare.

Dataoperatörens uppgift är att mata in de identifierade elementen och deras svårighetsgrad i datorn under tävlingsåket. Efter åket spelar dataoperatören upp de element som den tekniska panelen vill se igen, t ex landningen av ett hopp i slowmotion. Därefter korrigeras element eller svårighetsgrad efter instruktion av den Tekniska Kontrollanten (TC). Videooperatören anger start- och stoppunkter i videoinspelningen för utfört element så att ett videoklipp av varje element finns tillgängligt för den tekniska panelen och domarna när åket är slut.

För A-tävling behövs antingen en licensierad DVO - antingen RT DVO eller NM DVO.

• 2021-08-22
      • 2021-08-29 08:00 - 16:00
    • Frölundaborg, Göteborg
    • TBA
    • Ja, lunch och fika ingår i anmälningsavgiften.
    • Kursavgiften faktureras föreningen. Bidrag kan sökas från Projektstöd IF på 50 % av kursavgiften, ansökan görs senast 30 dagar efter genomförd kurs.
    • Anmälan är bindande.

• 2021-08-22
      • 2021-08-29 08:00 - 16:00
    • Frölundaborg, Göteborg
    • TBA
    • Ja, lunch och fika ingår i anmälningsavgiften.
    • Anmälan är bindande.