ISU Calc FS utbildning - Göteborg

Svenska Konståkningsförbundet inbjuder härmed till

ISU Calc FS utbildning

Välkommen på utbildning i ISU Calc FS i Frölundaborg, Göteborg.

ISUCalcFS används sedan säsongen 2019/2020. ISUCalcFS ersätter ClubCompFS för resultatframställan på A- och klubbtävlingar. Utbildningen är obligatorisk för alla föreningar som ska arrangera klubb- och/eller A-tävling innan tävlingen genomförs. Att vara Calcoperatör och arbeta med framställan av resultatet är en fristående funktion i ISUCalcFS. Inmatningen av element i ISUCalcFS sker av DO (datoroperatör)/DVO (data-/videooperatör) som är en egen funktion. Se dessa utbildningar för mer information.

Alla arrangörer kommer också behöva kunskap om administration i IndTA.  Utbildningen i ISUCalcFS leder till kunskap bygga tävlingsdatabas i ISUCalcFS med underlag från IndTA samt kunna göra sena ändringar direkt i ISUCalcFS. Därtill leder utbildningen till att sköta rollen som ”ISU Calc”, dvs själva resultatframställan under tävlingen.

Utbildningens innehåll:

• Tekniska lösningar
  • Set up funktioner och personer
  • IndTA xml-filhantering
  • ISUCAlcFS
  • Praktiska övningar
  • Points taken
  • Resultatsida Wehost
  • Support via SDF

Medtag: egen dator (obs! Windows) för praktiska övningar.

• 2021-08-22
      • 2021-08-29 10:00 - 18:00
    • Frölundaborg, Göteborg
    • Kaj Nyman, Christer Pettersson
    • Lunch och fika ingår i anmälningsavgiften.
    • Kursavgiften faktureras föreningen. Bidrag kan sökas från Projektstöd IF på 50 % av kursavgiften, ansökan görs senast 30 dagar efter genomförd kurs.
    • Anmälan är bindande.

• 2021-08-22
      • 2021-08-29 10:00 - 18:00
    • Frölundaborg, Göteborg
    • Kaj Nyman, Christer Pettersson
    • Lunch och fika ingår i anmälningsavgiften.
    • Anmälan är bindande.