Klara... färdiga... gå!

- ett seminarium om idrottspsykologi

Tränarforum Stockholm

De flesta som har koppling till tävlingsidrott kan säkert framkalla känslorna som är förknippade med rubrikens tre magiska ord. Känslorna som kommer strax innan tävlingsstart, som bubblar och far runt i hela kroppen. Känslor som både kan hjälpa och stjälpa, som en del har lärt sig att älska men som andra fruktar mest av allt. Hur vi förhåller oss till dem kommer att ha stor inverkan på hur vi presterar.
Så, hur gör man?

Tre av RF:s idrottspsykologiska rådgivare kommer att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter kring några centrala idrottspsykologiska prestationsfaktorer – koncentration,
nervositet och motivation. Ni kommer även att bjudas in att reflektera och dela egna tankar och erfarenheter med tränarkollegor i mindre grupper.

Göran Kenttä
Fil.dr. i psykologi, kompetensansvarig inom idrottspsykologiska ämnesområdet på RF. Forskar och undervisar vid Gymnastik och Idrottshögskolan. Han arbetar också på Mottagningen för Elitidrott och Hälsa.

Sara Hammer
Legitimerad psykolog/ idrottspsykolog. Arbetar på RF:s avdelning för Elitidrottsstöd samt på Mottagningen för Elitidrott och Hälsa. Sara utbildar också i samtalsmetodik och i metoden Motiverande samtal.

Malin Tillman
Idrottspsykologisk rådgivare och KBT-terapeut. Arbetar på RF:s avdelning för Elitidrottsstöd med fokus praktiskt arbete, som stöd till olika SF:s landslagsverksamhet. Malin arbetar även med damlandslaget i handboll och är nyss hemkommen från OS i Tokyo.

Målgrupp
Utbildningen riktar sig framförallt till medlemmar i förening i Stockholmsdistriktet. Tillhör du inte någon förening måste du ta kontakt med Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se för registrering och mer info.

Förutsättningar
Seminariet sker digitalt. Anslutningslänk och övrig information mejlas ut med kallelsen någon dag innan.

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Mer info samt inloggningsuppgifter kommer via mail veckan innan utbildningen. För att det skall fungera är det viktigt att du i din anmälan anger samma mail du som tänker använda vid inloggningen till kursen.

Kostnad & avbokning.
Föreläsningen är kostnadsfri. Antalet platser är begränsade så det är viktigt att du avbokar din plats så fort som möjligt om du inte kan delta. Då kan en reserv få chans istället. Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se.

Har du frågor om föreläsningen kontakta Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se

Har du frågor om din anmälan eller vill avboka kontakta Carina Sjölander, carina.sjolander@rfsisu.se

Tränarforum Stockholm är en mötesplats för tränare inom föreningsidrotten i Stockholmsdistriktet. Med Tränarforum Stockholm vill vi anta utmaningen att stärka ledarskapet inom idrotten, en central del av idrottens strategi mot 2025. Ska vi lyckas nå målbilden kommer tränaren, dvs du, vara en viktig aktör. Därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att du ska bli framgångsrik. Vi anordnar frukostseminarier, föreläsningar, erfarenhetsutbyten och andra utbildningar med kompetenta föreläsare inom aktuella ämnesområden.
Tränarforum Stockholm är en kvalitetsstämpel för dig som vill uppdatera dig med det senaste, så att så många som möjligt hänger med så länge som möjligt.

Välkommen med din anmälan!

• 2021-10-12
      • 2021-10-16 09:00 - 13:30
    • Digitalt, egen dator krävs.
    • Bengt Svensson
    • 57 av 200

• 2021-10-12
      • 2021-10-16 09:00 - 13:30
    • Digitalt, egen dator krävs.
    • Bengt Svensson
  • 57 av 200