Fortbildningsdag för rådgivare i idrottsnutrition

Efterfrågan är stor på dietister och nutritionister med koppling till och förståelse för idrott. Vi vill med denna fortbildningsdag etablera en resurspool av kvalificerade resurspersoner inom idrottsnutrition som kan bistå med insatser inom svensk idrott.
Syftet med träffen är att via de tre stödorganisationerna – Riksidrottsförbundet (RF), Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) och Sveriges Paralympiska Kommitté (SPK) få en ökad kontextuell förståelse för elitidrottens krav, organisation och möjligheter till stöd. Vidare kommer dagen i stort att handla om ett nytt utbildningsmaterial som efter denna dag ska användas inom svensk idrott.

Torsdag 11/11 2021

(fika från kl. 09.30)
10.00 Inledning och information från RF, SOK och SPK.
10.30 Att jobba i elitidrottens miljö
11.00  Presentation av nytt utbildningsmaterial
12.00 Lunch
13.00 Forts. Presentation av nytt utbildningsmaterial
15.00  Erfarenhetsutbyte i mindre grupper
16.00  Frågestund, reflektion och summering
16.30  Slut för dagen

Anmälan görs senast den 30 september.
Då deltagarantalet är begränsat förbehåller de tre organisationerna sig rätten att göra strategiska urval utifrån kön, geografisk spridning, idrottslig bakgrund med mera.

Frågor
För frågor är du välkommen att kontakta Liselotte Ohlson, liselotte.ohlson@rfsisu.se

• 2021-11-11 10:00 - 16:30
    • Idrottens Hus, Skanstull
    • RF, SOK och SPK står för dagens innehåll, inklusive fika och lunch. Deltagaren själv, SF eller förening svarar för bokning och kostnader i samband med resor och eventuell logi.

• 2021-11-11 10:00 - 16:30
    • Idrottens Hus, Skanstull

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.