US konferens

Varmt välkomna till årets US-träff!
Konferensen är KRAFTIGT SUBVENTIONERAD med Idrottslyftsmedel från SvRF, AGRIA samt distriktets egna medel.

Vi vänder oss till dig som är intresserad att sitta med i DUS 2022 och/eller du som vill utveckla er Ungdomssektion på klubben.

Tid/datum 20-21 november, lördag kl 10.00-18.30, söndag kl 9.00-12.00.

Sista anmälningsdag: tisdag 19 oktober

Kostnad 2-dagars konferens
(lördag kl 10.00-söndag kl 15.00), 500 kr/person med del i dubbelrum (enkelrumstillägg 300 kr), mat inkl 2 rätters middag.

2-rätters Middag lördag
(ingår i kursavgiften). Halstrad lax med forellromssås, spenat, sockerärtor och kräftpotatis + tiramisu smaksatt med amaretto som serveras med körsbär. Ange i anmälan om du har specialkost, då får du ett likvärdigt alternativ till ovanstående.

Behöver du komma redan på fredag och/eller har lång resväg? Extra hotellnatt kan bokas via anmälan, kostar 400 kr/person i dubbelrum, 700 kr/person i enkelrum. För dig som har resväg över 10 mil enkel väg, subventionerar distriktet denna extra hotellnatt (dubbelrum, ev enkelrumstillägg får du/klubben betala själv). För dig som bor utanför fyrkanten betalas resersättning (billigaste färdmedel) - reseräkning får du på konferensen.

Preliminärt program:

10.00 Välkomnande, information
11.00 Introduktion om dus
12.00 Lunch
13.30 Workshop om US utmaningar
15.00 Fika
15.30 Samarbetsövningar
17.00 paus
18.00 Middag
Avslut

09.00 Föreläsning engagemang
10.30 Arbete med DUS aktiviteter (Hästkunskaps cup, Vi i stallet osv)
12.00 Avslut för helgen

Helgen genomförs i samarbete med Region Norrbotten, AGRIA samt med hjälp av Idrottslyftets projektbidrag via SvRF.

Utbildningar samt övriga träffar och aktiviteter ska genomföras utifrån allmänna råd och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och andra myndigheter. Vi reserverar oss därför för ändrade smittskyddsregler även om för ögonblicket alla restriktioner är hävda.

Vi som anordnare har gjort en riskbedömning för att säkerställa att aktiviteten är möjlig att genomföra men vi behöver alla ta ansvar och hjälpas åt för att minska smittspridning, tänk därför på nedanstående även fortsatt.

Tänk på att:

• Hålla avstånd
  • Tvätta händerna ofta
  • Om du behöver - hosta och nys i armvecket
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun
  • Stanna hemma om du känner dig det minsta sjuk

Folkhälsomyndigheten rekommenderar att du som är 70 år eller äldre begränsar dina nära kontakter och håller fysiskt avstånd till människor som du inte bor med. Det är särskilt viktigt inomhus.

Norrbottens Ridsportförbund genomför kursen med stöd av

• 2021-10-19
      • 2021-11-20 10:00 - 18:30
      • 2021-11-21 09:00 - 12:00
    • Scandic hotell, Luleå
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!
    • Se beskrivning. 2-dagars konferens kostar 500 kr/deltagare - mer info, se beskrivning.
    • Anmälan är bindande. Vid utebliven deltagare debiteras ej avbokningsbar logi/mat (oavsett orsak till avhoppet). Observera att även bokad men ej utnyttjad logi debiteras. Klubben kan dock att ersätta platsen med annan deltagare från klubben.
    • Helgen vänder sig till klubbarnas Ungdomssektioner och andra intresserade ungdomar

• 2021-10-19
      • 2021-11-20 10:00 - 18:30
      • 2021-11-21 09:00 - 12:00
    • Scandic hotell, Luleå
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!