Flicktränarutbildning 2021

I år genomför utbildning för målgruppen tränare för flickor 9-16 år. Utbildningen är både teoretisk och praktisk (is)

Svensk ishockeys flick och damsatsning 2030 Kartläggning och statistik. Föreläsare är: Sara Ridderlund
Målvakter Hur ser det ut med målvakter i flickishockeyn. Hur kan vi arbeta för att få fram fler och bättre målvakter på flicksidan Föreläsare är: Ulf Rustas
Utvecklingsmiljöer Vilka olika vägar finns de? Träna med pojkar vs Flickor?  Föreläsare är: Lasse Billing /Camilla Sjöholm
Ispass (teoretiskt) Hur ser verkligenheten ut? Hur gör vi träningen kvalitativ utifrån olika förutsättningar som små/stora grupper, antal ledare, tillgång till is osv. Förläsare är Lasse Billing och Camilla Sjöholm
Ispass (Praktiskt) Metodik utifrån antal spelare/mv, hur ge feedback, hur involvera spelarna.
Avslutning Allt vi gör och vad som är på gång

Vi kommer att blanda föreläsningar med workshops så att du som deltagare verkligen får delta.

Målgrupp: Tränare för flicklag 9-16 år

Datum: Lördag 20/11-20

Tid: 08.30 /drop in fika) sedan kör vi 09.00-15.30

Plats: Quality Hotel Winn (Haninge),Torvalla ishall (praktik)

Kostnad: 500:-

Anmälan: Senast måndag 8/11-2021

Fortbildning: Utbildningen är fortbildningsgrundande (förtur för flicktränare 9-16 år)

Frågor och info: Ulf Rustas, sport och föreningsutvecklare Stockholms Ishockeyförbund, ulf.rustas@stockholmhockey.se

• 2021-11-20 08:30 - 15:30
    • Quality Hotel Winn (Haninge) Torvalla ishall (Haninge)
    • Ulf Rustas, Sara Ridderlund, Lasse Billing,
    • 34 av 40

• 2021-11-20 08:30 - 15:30
    • Quality Hotel Winn (Haninge) Torvalla ishall (Haninge)
    • Ulf Rustas, Sara Ridderlund, Lasse Billing,
  • 34 av 40
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.