Akut omhändertagande vid idrottsskada, Vara

Grunderna i akuta idrottsskador och rehabilitering. Du får öva praktiskt på akut omhändertagande.

Syfte och mål
Kursen ger dig kunskap om akuta idrottsskador och grunderna i rehabilitering. Du lär dig hur du ska agera om skadan är framme för att förkorta rehabiliteringstiden.

• Akuta skador inom idrott
  • Överbelastningsskador inom idrott
  • Hur agerar man vid en skadesituation och vad behöver man?
  • Bandageringstekniker vid akuta skador
  • Rehabiliteringens grunder och tillvägagång efter en skada
  • Innehåll i en idrottsskadeväska
  • Förebygga skador

Ledare, aktiva och föräldrar.

Inga förkunskaper krävs.

Kurslitteratur
Skador och sjukdomar (ingår i deltagaravgiften)

Anmälan: Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, maila kurser.vastragotaland@rfsisu.se alternativt ring 0709265791.

Specialkost
Glöm inte att ange eventuellt önskemål om specialkost i samband med din anmälan.

Återbud lämnas senast 5 dagar innan. I annat fall debiteras föreningen en avgift. Vi förbehåller oss rätten att ställa in om deltagarantalet anses vara otillräckligt.

Kallelse mejlas till deltagare som angett e-postadress ca fem dagar före utbildningen/föreläsningen.

Deltagaravgift
500/kr/deltagare. Deltagaravgiften faktureras föreningen om inget annat angetts i anmälan. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.

Kom ombytt eftersom ni kommer öva på att linda varandra.

• 2022-01-27
      • 2022-02-05 09:00 - 12:30
    • Vara Folkhögskola
    • Fika
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.
    • Inga förkunskaper krävs

• 2022-01-27