Svensk Ishockeys Dam- och Flicksatsning 2030 Digitalt

Svenska Ishockeyförbundet (SIF), Svenska Ishockeyförbundets 22 specialdistriktsförbund (SDF), Svenska Damhockeyligan (SDHL) och divisionett klubbarnas nybildade intresseorganisation, Damettan har enats under Svensk Ishockeys Dam- och Flicksatsning mot 2030.

Syftet med vår gemensamma satsning på dam- och flickishockeyn med sikte på 2030 är att få antalet spelare att öka så att vi inom svensk ishockey kan erbjuda bra utvecklingsmiljöer utifrån målgruppens behov, oavsett var i landet du växer upp. Hela vägen från de första skären i Tre Kronors Hockeyskola till en seniorkarriär i våra ligor och framgång i Damkronorna.

Du är här med inbjuden till det digitala uppsamlingsheat vi erbjuder den 7 December via Teams.
Vi har nu avslutat det fysiska dagkonferenserna vi arrangerat under Oktober, November och December men ger alla som missade detta en chans till att få ta del av informationen och den stora kartläggning som genomförts.
Vi kommer gå igenom det två framtagna rapporterna som också skickas ut efter träffen.

• 2021-12-03
      • 2021-12-07 18:30 - 20:00
    • Digitalt Via Teams

• 2021-12-03
      • 2021-12-07 18:30 - 20:00
    • Digitalt Via Teams
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.