IdrottOnline - Avgiftshantering och Rapportering av utbildningstimmar - Kopia

Denna utbildning ger dig kunskap om hur du administrerar avgifter i IdrottOnline och hur du rapporterar utbildningstimmar till RF-SISU Västra Götaland i IdrottOnline.

Under första delen går vi igenom avgiftsmodulen i IdrottOnline, vi kommer inte att gå igenom något annat bokföringsprogram.
  • Skapa och tillsätta avgifter i IdrottOnline
  • Skapa rabatter
  • Skicka ut manuell avgift till medlemmar
  • Se betalningsstatus för medlemsavgifter

Denna del handlar om hur du rapporterar in utbildningstimmar till RF-SISU Västra Götaland

• Skapa utbildning
  • Lägga till utbildningstillfälle
  • Lägga till deltagare i utbildning
  • Närvaroregistrera utbildning
  • Ta bort utbildningstillfälle

Målgrupp
Personer som administrerar avgifter och/eller utbildningsmodulen i IdrottOnline.

Förkunskaper
Du bör ha gått IdrottOnline - Administration Grund eller ha god kunskap om medlemsregistret i IdrottOnline.

Förberedelser
Du som deltar behöver ha rollen klubbadministratör eller huvudadministratör i IdrottOnline. Ni skall ha aktiverat föreningens sida i Idrottonline. Läs mer på www.idrottonline.se. Du behöver ha med dig egen dator till tillfället och personliga inloggningsuppgifter till IdrottOnline.

Deltagaravgift
500 kr/deltagare. Deltagaravgiften faktureras föreningen om inget annat angetts i anmälan. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.

Anmälan
Alla får ett bekräftelsemejl på anmälan vilket innebär att anmälan är ok. Vid problem, mejla kurser.vastragotaland@rfsisu.se alternativt ring 0709-26 57 91.

Specialkost
Glöm inte att ange eventuellt önskemål om specialkost i samband med din anmälan.

Kallelse
Kallelse med mer information mejlas till deltagare som angett e-postadress cirka 2-3 dagar före utbildningen.

• 2022-01-27
      • 2022-02-05 17:30 - 20:30
    • Digitalt via länk
    • Fika
    • För alla gäller att det är bindande anmälan och att återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt utebli medför att en administrativ avgift faktureras föreningen.

• 2022-01-27
      • 2022-02-05 17:30 - 20:30
    • Digitalt via länk
    • Fika
    • 500 kr/deltagare. Er förening/förbund kan få stöd för deltagaravgifter. För information kontakta er RF-SISU-konsulent och fråga om ”resursmedel”.