Första hjälpen och akut skadebehandling

Som idrottsutövare, tränare eller ledare kan du hamna i situationer där du snabbt behöver ta hand om en skada eller ett plötsligt sjukdomstillstånd.

En utbildning i Första hjälpen och Akut skadebehandling där du som deltagare får kunskap om L-ABC och hur du ska tänka i dessa lägen.

Vi kommer också att introducera möjligheterna att arbeta fram krishanteringsplan tillsammans med oss i er förening.

Första hjälpen ger information om handlingsplan för att kunna upptäcka
L – Livsfarligt läge
A – Andning
B – Blödning
C- Chock
Akut skadebehandling och Första hjälpen på plats i väntat på sjukvårdare eller transport till sjukhus.
Bakomliggande teori och praktiskt förfarande vad som gäller omplåstring och lugnande sätt för att minimera skadeverkningen.

• 2022-03-29 18:00 - 20:30
    • Microsoft Teams